اخبار

انجام فرایند جذب 100 عضو جدید هیئت علمی در مدت دو سال/ دانشگاه لرستان در کشور، اول شد

۱۴۰۲/۱۱/۱۶

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان خبر داد: «این دانشگاه توانست در شاخص تکمیل و ارسال پرونده‌های جذب اعضای هیئت علمی، هم از نظر تعداد و هم از نظر درصد پرونده‌های ارسالی و پیشبرد فرایندهای جذب، رتبه اول را در سطح دانشگاه‌های کشور کسب کند».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی میر، در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن تبریک ایام الله دهه فجر ، توضیح داد: «در ارزیابی وزارت علوم از فعالیت دبیرخانه جذب اعضای هیئت علمی براساس سنجش عملکرد دو سال گذشته {دولت سیزدهم}، این دبیرخانه فعالیت‌های چشمگیری داشته و توانسته است برپایه فراخوان‌های دو سال اخیر، فرایند حذب یکصد نفر را در مدت دو سال طی کند که یک جهش بسیار خوب در جذب اعضای هیئت علمی جوان، متعهد و متخصص بوده است».

دکتر میر تشریح کرد: «جذب یکصد نفر در مدت دو سال با تلاش‌ها و پیگیری‌های رئیس محترم دانشگاه لرستان {جناب آقای دکتر نظری} و فعالیت دبیرخانه جذب اعضای هیئت علمی این دانشگاه محقق شده است و در شاخص‌های تعداد و درصد پرونده‌های ارسالی به وزارت علوم و پیشبرد فرایندهای جذب، دانشگاه لرستان رتبه اول دانشگاه‌های تابع وزارت علوم را در سطح کشور کسب کرد».

وی افزود: «در شاخص سرغت بخشی و پاسخ به پرونده‌های وارده به دبیرخانه جذب، دانشگاه لرستان 88 درصد پرونده ها را برای طی مراحل نهایی به مرکز جذب وزارات عتف ارسال نموده و در این شاخص رتبه اول دانشگاه‌های کشور را کسب کرده است که این ارزیابی براساس عملکرد دو سال گذشته صورت گرفته است».

دکتر علی میر ادامه داد:‌ «یکی از شاخص‌ها برای ارتقای جایگاه ملی و بین‌المللی هر دانشگاهی، ارزیابی نسبت تعداد اساتید به تعداد دانشجویان است که در این زمینه برای جبران کمبودها، در مدت دو سال گذشته، اقدامات اثرگذاری در زمینه جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان صورت گرفته است تا تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه به نسبت تعداد دانشجویان، به استاندارد نزدیک بشود».

دکتر میر، تصریح کرد:‌ «اینکه دانشگاه لرستان توانسته است در مدت دو سال، تعداد 100 عضو جدید هیئت علمی جذب کند یک اقدام تحولی در راستای ارتقای جایگاه آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی و پیشرفت هرچه بیشتر این دانشگاه در سطوح ملی و بین‌المللی، محسوب می‌شود».

وی افزود:‌ «البته در برخی گروه‌های آموزشی هنوز کمبود تعداد عضو هیئت علمی داریم که برنامه‌ریزی شده است با جذب و بورسیه دانشجویان توانمند سال آخر مقطع دکترا، این کاستی‌ها نیز رفع شود».

دکتر علی میر ادامه داد:‌ «یکی از اقدامات جدید در مدت دو سال اخیر، ضبط جلسات مصاحبه‌های متقاضیان جذب بوده است تا مصاحبه‌ها هرچه دقیق‌تر و مستندتر باشند».

دکتر میر، بیان کرد:‌ «یکی دیگر از اقدامات در مدت دو سال گذشته این بوده است که دبیرخانه جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان تلاش کرد فرایند تبدیل وضعیت‌ها، کوتاه‌تر شود و در این زمینه نیز پیشرفت‌هایی حاصل شد».

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان، کسب موفقیت دبیرخانه جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان در سطح کشور را به دانشگاهیان دانشگاه لرستان، شادباش گفت.

دکتر علی میر افزود: «نیاز است در اینجا از رئیس محترم دانشگاه لرستان، معاونت‌های دانشگاه، امور اداری و کارگزینی، روسای دانشکده‌ها، کارگروه‌های علمی، صلاحیت عمومی، هیئت اجرایی جذب، حراست و امور تحقیق و کارشناسان دبیرخانه جذب اعضای هیئت علمی و تمام افراد مرتبط با استخدام اعضای جدید هیئت علمی دانشگاه، تشکر و قدردانی کنم».


۱۴۰۲/۱۱/۱۶ - ۲۱:۲۷
۴۲۳ بازدید