اخبار

کارگاه آموزشی و گفت‌وگومحور ارزیابی درونی برگزار شد

۱۴۰۲/۰۴/۱۱

کارگاه آموزشی و گفت‌وگومحور ارزیابی درونی ویژه مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه لرستان را گروه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه لرستان با تدریس دکتر داود میرزایی‌فر برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این کارگاه آموزشی و گفت‌وگومحور، روز یکشنبه، 11 تیرماه در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این کارگاه، دکتر داود میرزایی‌فر، مدیر گروه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه لرستان، موضوعات روز مربوط به شاخص‌های ارزیابی درونی را بیان کرد.

موضوعات مختلف مرتبط با این موضوع که اساتید چگونه بایستی سیستم ارزیابی درونی عملکرد آموزشی و پژوهشی خودشان را تقویت کند در این نشست مطرح شد.

همچنین، مباحث مربوط به مقایسه ارزیابی‌ها با همدیگر و ارتقای شاخص‌های ارزیابی متناسب با علم و دانش روز، در این نشست، مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

مدیران گروه‌های آموزشی که در این نشست حضور یافتند نیز هرکدام دیدگاه‌ها و راهکارهای پیشنهادی خود را برای تقویت و ارتقای ارزیابی‌های درون دانشگاهی، بیان کردند.

برخی انتقادات نیز درباره ناکارآمدی یا کم‌اثربخشی برخی روش‌های موجود ارزیابی‌های عملکرد علمی، آموزشی و تحقیقاتی اساتید در این نشست مطرح شد.

هدف از برگزاری چنین کارگاه‌هایی، ارتقای کیفیت آموزشی از طریق به‌روزرسانی ساز و کارها و روش‌های ارزیابی‌های درون‌دانشگاهی است.

به گفته کارشناسان گروه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه لرستان، این، اولین‌بار در دانشگاه لرستان است که چنین کارگاهی با رویکرد مشارکت مدیران گروه‌های آموزشی برگزار می‌شود تا نظرات، دیدگاه‌ها، انتقادات و پیشنهادات مدیران گروه‌های آموزشی نیز برای ارتقاء و کارآمدترکردن نظام ارزیابی درون دانشگاهی، در قالب کارگاه‌های گفت‌وگومحور، مطرح شود.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۴/۱۱ - ۱۱:۲۷
۱۹۶ بازدید