نشست شورای دانشگاه برگزار شد

۱۴۰۱/۰۴/۰۱

نشست شورای دانشگاه لرستان، به ریاست دکتر علی نظری، با تأکید بر راهکارهای افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه، برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، نشست شورای دانشگاه لرستان، به ریاست دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان، ظهر روز سه‌شنبه، 31 خردادماه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.

دکتر نظری در این نشست، گفت: «بایستی بنیاد حامی دانشگاه لرستان را تشکیل بدهیم و از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران هم در زمینه کمک برای توسعه زیرساخت‌های دانشگاهی استفاده شود».

وی تصریح کرد: «برای دانشگاه بتواند در کمک به سازمان‌های استان برای کاهش مشکلات استان موفق باشد بایستی ابتدا خودش یک نهاد کاملاً توانمند از نظر از جمله درآمدهای مالی و موضوعات زیرساختی باشد».

در این نشست، درباره‌ی راهکارهای ایجاد، تقویت و افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه، گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

همچنین، تبادل نظر شد درباره‌ی اینکه چه باید کرد تا ارتباطات، تعاملات و همکاری‌های بین دانشگاه لرستان و سازمان‌ها، ادارات، دستگاه‌ها، نهادهای دولتی و بخش‌های خصوصی، بیش از پیش، گسترش یابد به گونه‌ای که علاوه بر جهت‌گیری رفع مشکلات استان، آورده‌ی مالی در زمینه‌ی درآمدهای اختصاصی برای دانشگاه هم داشته باشد.

دانشگاه باید بتواند براساس تعریف اولویت‌های پژوهشی سازمان‌ها و ادارات و بخش خصوصی استان، در طرح‌های پژوهشی کاربردی مشارکت اثرگذار داشته باشد و درآمد اختصاصی خود را از این راه نیز افزایش بدهد.

همچنین در این نشست، گفت‌وگو شد درباره اینکه ظرفیت‌های دانشگاه لرستان در زمینه‌ی جذب دانشجویان غیرایرانی (خارجی) را باید گسترش داد و زیرساخت‌های این حوزه را می‌بایست تقویت کرد و از کمک‌های بودجه‌ای در این رابطه، بهره گرفت.

گفتنی است در نشست شورای دانشگاه، علاوه بر سرپرست دانشگاه، معاونان دانشگاه، رؤسای دانشکده‌ها و مراکز آموزش عالی اقماری وابسته به دانشگاه لرستان نیز حضور دارند.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۰۰:۱۷
۲۸۴ بازدید